omastraaf.reismee.nl

Reis

Dag.  19.    11. Mei De nacht goed doorgekomen, we hebben in de coupe 1 Chinese mevrouw bij ons zitten, niet erg spraakzaam, maar wel telkens lachen en knikken naar je, wel lekker rustig. We moeten nu toch  6 uur reizen dan zit het treinen er op en gaan we nar ons hotel in Shanghai , voor onze laatste middag en nacht, om morgen terug te vliegen naar Nederland . Onze mede reisgenoten  spreekt een paar woorden Engels  de rest gaat met gebaren. Wij kregen 2 eieren vanmorgen van haar. En we moeten met haar op de foto, want we zijn hot News  in een trein vol met chinesen !! Als we op de kaart laten zien  waar wij wonen, horen we alleen maar  Oh, Ah. Want in dit gebied weten ze niet waar we het over hebben als we zeggen, dat we uit Nederland  komen. Engeland weten ze wel maar dat komt omdat in de Londen de olympisch spelen komen. Als we dan ook nog op de kaart laten zien welke reis we nu gedaan hebben, gaan we de hele wagon door!!! Wij zijn nu bijna 3 weken onderweg, en de reis zit er bijna op helaas!! We hebben een geweldige ervaring opgedaan, heel veel gezien en ook vooral veel meegemaakt .  Gelukkig waren bijna alle ervaringen positief, alleen op de boot was het wat minder. Vooral het circus er omheen, dat was wat ons betreft niet nodig. Aan de andere kant hebben wij prachtige natuurgebieden gezien die alleen maar per boot te zien waren. Zo zie je maar alles heeft voor en na delen, maar het ene nadeel weegt niet op tegen de vele voordelen!!!  Wij vinden het alle bij  heel jammer dat de reis er voor 99% op zit. Nog een nachtje in Shanghai .   In Shanghai komen we weer in de luxe , en ook jachtige leven terug , hiermee laten we meteen voor de komende tijd de rust achter ons. We zijn nu in Shanghai  en zitten midden in een oude wijk, gelukkig want dan zie je het echte  china. Na een rit van bijna een uur kwamen we in ons hotel, het is een statige oud hotel. Maar het heeft klasse, wij denken dat het nog uit de Engelse  periode is. Vanmiddag lekker door de kleine straatjes  gelopen met  hun aparte winkeltjes die je alleen maar in China aantreft. Leuke foto,s gemaakt van hele smalle ouwe straatjes. Maar achter die straatjes staat ineens een giga wolkenkrabber!! Niet een maar tientallen. Wij hebben in een echt Chinees  restaurant  geget  waar ook allemaal Chinese mensen kwamen eten( kantoor pers. E.d. ) dus we hopen dat we goed zitten wat betreft  de kwaliteit . Kijk wij weten  uit Turkije  dat als de plaatselijke bevolking daar gaat eten dat het goed zit. We waren. € 4.00 armer incl. Cola en bier, kijk dat is nog eens andere koek. Het is erg jammer dat we hier niet kunnen  internetten want daar heb je een speciaal  kabeltje voor nodig  ,een die op onze I pad past en die hebben we nou net niet.   Morgen komen we op de afgesproken tijd aan +_18.00 Ned. Tijd. Helaas , helaas zit de vakantie er dan weer op. Wij hopen dat onze"" fans"" genoten hebben van onze reisverhalen. Tot een volgende keer Gert Jan en Yvonne

Tiara Tours