omastraaf.reismee.nl

Reis

Dag.      18.    10 mei Heel slecht geslapen,want we weten nog steeds niet hoe en wat. De gegevens zijn weer veranderd ,wat we wel weten is dat het gewoon een rotzooi is aan boort. De een weet het nog beter dan de ander en iedereen is ontevreden over de gang  zaken.  Wij hebben al een paar keer gehad ,dat als we s,morgens wakker worden dat er dan een ander schip tegen ons aan ligt.   Je kan dan gewoon het ander schip aanraken!! Hoe bedoel je privacy . We hebben een kamer met balkon genomen omdat we s,avonds ook op het balkon konden zitten, maar dat is onmogelijk. Je kunt gewoon in een andere slaapkamer kijken! We moesten vanmorgen om 6.00 uur op, onze bagage op de gang zetten, die werd dan opgehaald.Alles tegen betaling natuurlijk.  Ook de Bekende  zakjes werden op onze kamer  gebracht.  Dit wisten we natuurlijk van Jacq  hoe dat ging. Toen door 3 schepen heen om van boort te gaan. Onze bagage stond nog steeds boven dus je snapt zelf maar meegenomen. En nu zitten we in de bus, zijn naar de grootste stuwdam van de wereld geweest. G.J vind het fantasties!!! Nu gaan we naar de stad waar hopelijk onze gids staat,  de gids hier van de bus gaat even voor ons bellen!!! GELUKKIG!!!!!Ze heeft voor ons gebeld. En de gids zou daar staan, want geen gids geen terreinkaarten,!!! En gaat het aan het eind nog mis. Ik moet wel zeggen dat alles tot nu toe wat gidsen betreft prima is verlopen, overal waar we kwamen stond er iemand op ons te wachten. De trip naar de dam is voorbij, wij zitten in de bus naar Yiyang city , hopelijk staat de gids daar,meer kunnen wij er niet aan doen, God zei dank hij staat er, en Von krijgt spontaan een enorme hoofdpijn, van de spanning, op naar het station, we hebben nog 1,5 uur voor vertrek, dus dat komt goed, even relaxed in de ontvangst hal, waar Von zich een pakje koekjes afhandig liet maken . (terwijl ik naar een winkeltje was voor wat eten  te kopen )door een Chinese vrouw die niet geheel spoorde, Deze begon vervelend te doen,  wilde geld en haar horloge , en handtastelijk te worden wat de stress weer terugbracht , daar ik in Sri Lanka de nodige lessen heb gehad was ook dit gauw over. Al met al weer een dag met diverse activiteiten , maar niet goed aan het eind van de vakantie , waar we eindelijk enigszins tot rust kwamen. Nu zitten we beide uitgeblust in de treincoupé naar Shanghai en gaan aan de soep want het is hier 4 uur.l ( tijd voor cupe of  soup ) We hebben een coupe voor ons alleen, tenminste de eerste 150 km en toen kwam er een Chinese  dame binnen. Ze spreekt geen woord engels dus dat is lekker rustig!! Om nog even terug te komen op het incident in de stationshal, dat was werkelijk te gek. Wij beide schijnen toch behoorlijk aantrekkelijk te zijn voor de Chinese  bevolking . Is G.J niet het doelwit dan ben ik het weer. Zoals vermeld was G.J even kijken of er nog iets eetbaars te vinden was, komt er een vrouw aan lopen, die direct, in het Chinees natuurlijk tegen mij  begint te praten. Ik eerst lachen (had ik nooit moeten doen)  en voor ik het wist streek ze met haar hand over haar maag!! Ik dacht nog wat raar en voor ik het wist zat ze met haar hand in m,n plastic tasje, kneep in de broodjes die daar inzaten en toen pakte ze de rol koek!!! Wilt U een koekje zei ik nog beleefd, maar hopa weg koek!!! Ik keek rond of ik g. J zag maar nee hoor. Ik dacht ach laat maar en toen wilde ze m,n flesje water hebben. Nee, nee zei ik dat gaan we niet doen. Vervolgens maakte ze het bekende gebaar ( met duim en wijsvinger ) en wees weer op het water. O, ze wil geld voor water te kopen en ik schudde van nee. Ze  zag m.n horloge en meteen ging ze aan de sluiting trekken.    Wat zullen we nou krijgen zeg dus ik schudde heftig nee, en trok m.n arm terug!!! Gelukkig kwam g.j aan lopen en ik zei, dat mens heeft onze koek gejat!! Hij zei , hoe  kan dat nou!!  Ik zei , ik hield haar de rol voor en meteen  stopte ze de koek in haar tas. Het volgende moment ging ze aan m.n knieën  zitten, en over m,n hand strijken !! Rot op zei G.J weg wezen , ik moest vreselijk lachen van de zenuwen ( we hadden toch al zo,n rot ochtend, i.v.m de treinkaartjes )  Ik had een afritsbroek aan omdat het zo warm was en ik denk dat  ze m,n knieën  erg mooi vond !! Later ging ze gelukkig weg, maar het is toch te gek voor woorden. Ja , mensen zo maak je nog eens wat mee. Want wie verre reizen maakt die kan veel verhalen!!! In deze trein hebben we voor het eerst een keurig toilet, niet te geloven , ik ga haast denken dat er ook schone Chinesen  bestaan. Wat wel op valt dat deze trein vaak stopt. Maar als het goed is zijn we morgenmiddag om 14.00 in Shanghai . Ik moet zeggen dat het reizen met de trein  heerlijk is, je zit lekker kijkt naar buiten, ziet heel veel en niet op de laatste plaats, je ontmoet allerlei mensen. Wij zouden het zo weer doen. Op het schip hebben we kennis gemaakt  met mensen uit India. Hij werkt in Shanghai  en had nu vakantie vandaar die boottrip als je dat zo hoort moeten we zeker een keer naar India, want daar hebben ze ook hele mooie trein trips. Je ontmoet inderdaad veel mensen, en bij hebben het getroffen op dat gebied, de mensen uit India en waren heel spraakzaam en erg aardig, hij kwam uit de technische branche, dus wij hadden daar de nodige gesprekken over , hij kende de techniek van de sluizen niet dus dat hem uitgelegd, veel over hun land verteld , en wat voor ons mooie gebieden zouden zijn om heen te gaan, op dit moment wonen ze nog vlak bij Shanghai , maar gaan over een maand terug naar India waar ze in het zuiden wonen. Von heeft zich met die mevrouw kostelijk vermaakt , die lagen soms dubbel van het lachen. We hebben email adressen uitgewisseld , en houden contact , en als we naar India komen zijn we van harte welkom.  We zien dit beide wel zitten, we zien wel wanneer.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours