omastraaf.reismee.nl

Reis

Dag.  17.       9 mei Na de inmiddels bekende wake up coll en de nodige muziek  een heerlijk ontbijt gehad. Toen wij onze gordijnen open deden lag er een ander schip tegen ons aan!!! Wij kunnen van af ons balkon zo de reling pakken!!! En tegen dat schip ligt ook weer een ander schip aan. Drie op een rij zal ik'maar zeggen, wij kijken zo de lounge van het andere schip binnen  en ik moet bekennen dat ziet er nog luxer uit. Op dit moment regent het, wat erg jammer is want we gaan zo varen en dan door een kloof van  8 km lang die heel smal is en erg hoog.  Iedereen staat gereed met foto toestel e.d. De  Qutang kloof  is maar 8 km lang en  we zijn er  in 10 min doorheen.  Hierna zullen  we door een mooi natuurschoon gaan naar een 2e kloof die 45 km lang is . Hierna zal de bel voor het eten wel weer gaan, ik kan er maar niet aan wennen, en denk  vaak terug aan onze eenvoudige Ger tent samen , in Mongolie . Dit is allemaal zo Amerikaans( beetje  glitter en  glamour, doe maar gewoon, ) We genieten nog steeds vol op van de vakantie, en gaan kijken of we deze dag goed doorkomen zonder vreemde dingen. 11.00 uur vertrek de boot, het weer is compleet omgeslagen en het is zonnig , zelfs warm. De natuur wordt steeds mooier, de 1e kloof is prachtig en zijn daar in 15 min doorheen, hierna is het weer eten geblazen, rond 13.00 uur komen we bij de 2e kloof deze is 45 km lang en nog mooier,  je kan al die tijd wel blijven filmen en foto's nemen, dit doet je dan ook gauw de show op de boot vergeten. Het is goed dat er dit soort type mensen is maar Von en ik horen daar niet bij. Na dit stop de boot bij de steiger , en gaan we voor trip over op andere boten, door een nog smallere kloof , tot ook deze niet verder kan,  wordt er over gestapt ,op bootjes waar 17 personen in kunnen, en geen motor hebben , deze worden voortbewogen , door mankracht met peddels dus , door vier iele mannetjes maar enorm sterk. Deze mannetjes roeide 30 min . Achter elkaar door,  door een prachtig natuurschoon, ik moet toegeven zonder de luxe boot hadden we dit nooit gezien, schitterend .  Om even uit te rusten werd  het overgenomen door een paar man aan de kant van het water, die er een trekboot van maakte.We moesten allemaal zwemvesten aan het water was koud en min 30 m diep. Het was werkelijk een schitterende tocht, veel gefilmd en gefotografeerd. Halverwege zelfs nog 2 apen  gezien , was helaas te laat om  een foto te maken. Terug op het schip, je raad het al eten. Het eten is erg lekker,!!! Na het eten werd de volgende dag doorgenomen, door Ruby onze  hostess  aan boord. Toen brak lichtelijk de pleuris uit, deze wist  ons te vertellen, dat de doorgang door de sluis niet door kon gaan omdat deze in de maand mei voor onderhoud voor passagier schepen gesloten was, dus dat we voor de sluis van de boot moesten en deze ben bus konden bezoeken. Tevens moest de bagage meteen mee want we werden meteen op de eind bestemming afgeleverd door de bus. Daar wij zouden worden opgehaald door onze lokal Guid , voorzagen we de nodige problemen, dat we op een andere plaats afgezet zouden worden dan dat we stopte met de boot. Ik stelde haar dan ook de vraag, of de gids op de hoogte was dat wij ergens anders zouden stoppen. Nee zij ze je moet de gids hier zelf over informeren. Even later bleek dit niet te kloppen, volgens een ander was de eindbestemming, bekend  bij de gids. Ze zei wij eindigen waar de boot normaal stopt, oké dan is het goed. Naar de kamer alles inpakken omdat we 4 uur eerder van boord gingen. Op bed lag een lijst met de planning voor de volgende dag, dit las ik nog eens door, toen stond er dat de eind bestemming Yichang City, Het zat me niet lekker, weer naar de receptie, toen werden ze enigszins pissig omdat ik er weer was, op hun papier stond iets anders dan werd verteld, Dus ook ik was pissig, kennelijk lukte het mij in het Engels ook dat ik het niet mee eens was.  Ze wilde , als ze voor mij ging bellen , mij daar voor liet betalen . Toen was de boot echt aan.  Het was voor hun duidelijk dat dit een stap te ver was en er werd snel gebeld naar onze gids, die van dit alles dus niet op de hoogte was,  en blij was dat er gebeld was Wanneer  we op de bestemming waren moest ik nog even bellen, dan zou hij komen. Door de gids die mee was naar de dam heb ik laten bellen, en het was opgelost. Gevolg wel dat we beiden niet hebben geslapen, en gebroken vanmorgen vertrokken. Dat werkt bellen geblazen, praten tegen een engels sprekende Chinees , en voor al wat hij terug zegt is niet erg helder, heb dus de receptioniste uitgelegd wat het probleem was, die heeft  Na het eten werd ons verteld dat de sluisdeur van de dam gesloten waren deze maand, en we dus niet met de boot door de sluis gingen, dit stond wel op programma , ik vond dit wel jammer want je maakt  niet veel mee dat je het hoogte verschil moet overbruggen met 5 sluiten op verschillende niveau's, Het is de grootste stuwdammen van de wereld, hiervoor moesten 12miljoen chinesen verkassen( dit is minder plezierig) , er word hier driftig verteld dat deze allemaal een andere woning hebben gekregen , maar in het westen weten we wel beter ( het is in China zo, er wordt een dam gebouwd , je huis staat in de weg, weg wezen en zie maar, er zal echt wel iets geregeld zijn maar niet zoals hier wordt voorgesteld . Nu gaan we wel de dam bekijken wat al uniek is, maar we hebben hierdoor wel en probleem.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours