omastraaf.reismee.nl

Reis

Dag 2      24 april 7.30 uit de veren, ontbijten en bagage in de opslag voor aan het einde van de dag. Onze gids staat om 10.00 uur in de receptie van het hotel om ons rond te leiden door het centrum van Moskou Moskou is een prachtige stad, er is een nieuw en een oud Moskou, in het oude Moskou  zijn de prachtige  gebouwen en kerken. Er is veel verwoest in de Stalin periode. De mensen willen daar niet veel over kwijt, maar er zijn miljoenen  mensen afgevoerd. Naar de strafkampen. Verder  is Moskou best wel duur. Er is een heel mooie kerk met prachtige plafond beschilderingen!!!  De kerk ( kathedraal) was door Stalin geheel verwoest om dat deze religie niet duldde. Hij wilde een gebouw neerzetten van 500 m hoog met een beeld erop van Lenin waarin het hHooft plaats zou zijn voor 3000 personen  hand die uit stak zou een helikopter platform worden , dot is nooit gemaakt . De kerk was inmiddels in  een dag verwoest  ,hierna is men met de hand 3jaar bezig geweest met opruimen. Het braakliggende stuk grond is een tijdlang zwembad geweest. Daarna is de kerk weer geheel in originele staat terug gebouwd (3jaar) dit is onvoorstelbaar mooi gedaan. Ook het Kremlin ziet er mooi uit. Verder is het een hele schone stad nergens rommel op de straat. Ook op prachtige perrons van de metro geweest.Echt uniek al zaten we in de  s,avondspits  terug naar ons Sovjet restaurant  waar de kaart door de avond ervoor nog minder dan gisteren!!! Konden we gisteren uit 3 hoofdgerechten kiezen  vandaag was alleen varkenslapjes in de aanbieding!!! Vertrek  uit het hotel s'avonds  20.00 uur om naar het station te gaan Vertrek uit Moskou 21.35 trein 4 2 uur van te voren worden we door de hostess naar de trein gebracht Hostess heeft de terreinkaarten . Op het perron grote drukte maar alles liep op  rolletjes. Het was heel spannend allemaal. Onze groep bestaat inmiddels uit  13 personen Die allemaal in Ulaan Bataar weer een eigen weg gaan 1 stel doet tot Beijing dezelfde reis  Die gaan dan naar huis en wij gaan door . Er is ook en stel en die reist eerste klas, daar worden allerlei grappen over gemaakt, want zij zijn de enigste met een douche!!! Wij hebben een w.c. En wasbakken waar je alleen je tanden kan poetsen maar wij hebben onze natte lappen!!! We delen onze coupe een ander Ned. Stel ongeveer de zelfde interesse en zij gaan ook de rondreis maken door Mongolie.  Welterusten

Tiara Tours